Catarinas blivande Offe

Edit:

Det är tur man har ett stor garnlager.

Letade efter nåt lite tjockare garn och fann detta…mitt favvogarn Visjö..och jag tror jag har så det räcker. Den blir lite ”vårigare”.

🙂

Det här är 1-tr garn från Färgkraft som jag ska göra min Offe i. Men det är så hiskeligt tunnt (har redan testat att sticka med 3,5 mm) så jag får nog sticka med st 3 mm.
Tunnt garn…tunna stickor…*voine voine*.
Men jag gillar färgerna.

3 kommentarer on “Catarinas blivande Offe”

  1. Underbara färger!
    Jag stickar ju också i väldigt tungt garn och med mindre stickor, så jag lade upp 100 maskor istället för 80, för att kompensera lite.

  2. Nam nam! Visjö är så mjukt och härligt. 🙂

  3. karmagarn skriver:

    Jag tänker göra min Offe i Hjelholts 1-trådiga farveskiftesgarn (blå/turkos) och en helfärgad svart, även den 1-trådig. Det här garnet har jag ju i min garnhylla 🙂