Offe kroppen

Jag gjorde som Medea…använde stickmaskinen. Det gör jag ofta när det är raka stycken utan speciella mönster. Det oroliga är att formen blir otrolig i vissa fall innan den blockats, trots stickprov. Man litar inte riktig på att det skall bli bra. Man vet heller inte….

Jag har valt ett handfärgat merinoull (har gjort egen kokelimok i grytan för att får färgerna) Åskblå och apelsin. Kanten vet jag inte vad jag skall ha ännu. Den skall vara lite kraftigare om jag förstått mönstret rätt. Jag hade tänkt att göra en röd kant men nu får jag kanske leta upp ett annat garn om det skall vara tjockare. Det tog ungefär 1,5 tim att sticka den, nu är det bara resten kvar och det kan ta sin tid. Jag hinner kanske inte innan jag åker iväg (1 månad) så då får det bli ett SIV-projekt.

