Ulrikas Offe II

Jag orkade inte börja repa upp det jag stickat för mycket på min Offe I, igår kväll.
Istället började jag på Offe II. 🙂

Den här stickar jag i Kampes 2-trådiga ull, rött och turkost, på stickor 4. Hann inte mer än så här igår kväll för dels var härvorna trassliga båda två och dels hade jag två katter som gääärna ville ”hjälpa till”…

Men – just nu ska jag sätta mig och repa på nr 1 och fortsätta med den.

6 kommentarer on “Ulrikas Offe II”

  1. molice skriver:

    vad bra att inte vara själv om att ha en Offe i vart hörn, kan inte bestämma mig för vilket garn som är bäst, så ett par olika ”prov-Offar” har påbörjats.

  2. Lillemor skriver:

    Nu hette min profil tydligen ”molice” helt plötsligt, Testar för att se om jag lyckades ändra detta…

  3. Stiko Maria skriver:

    Åh! Underbara färger!! Den där blev jag lite kär i 🙂

  4. Maria skriver:

    Hej Ulrika/Stickamera
    Jag gillade verkligen färgkombinationen på din 2-trådiga Kampes. Har du några färgnummer på den turkosa och röda?
    Upplever du att det behöver korrigeras i koftan för att du använder just det garnet eller följer du mönstret?
    Maria

    • Det är 227 röd och 250 turkos.
      Jag kör bara på enligt mönstret och hoppas på att det ska bli bra… =)
      Jag har kommit en bit in på ryggdelen och tycker det ser bra ut.