Vad kul att sticka tillsammans!

Jag stickar min Offe i två olika nyanser av Dream in Colors garn Baby Lace. Den mörka färgen heter November Muse och den ljusare Tea Party, eller var det tvärtom…Medeas Offe med i-cordkant i lila

Jag är klar med kroppen (som jag stickade på min maskin) och i-cordkanten runt om stickade jag på tåg och flyg när jag förflyttade med från mitt hem i Provence till Sverige i torsdags. Nu till det tråkiga. Igår när jag plockade upp maskorna för att sticka första ärmen gick det bra ca två varv sen upptäckte jag att stickan splittrats. Det var första gången jag använda mina ebenholzstickor och det var ju inte speciellt kul. Men jag har haft kontakt med stället där jag köpte den och jag ska få en ny. 

Så länge får jag plocka fram mina ”gammeldags” rundstickor och se om det funkar att sticka med dem. Mina knitpro-spetsar i 3.5mm sitter i en annan stickning hemma i Arles.

 

