Vad har jag gett mig in i?

Nu har jag köpt mönstret och skrivit ut det. Nu ska jag bara försöka översätta det så jag vet hur många maskor jag ska lägga upp *S* jag kommer nog behöva lite, läs mycket, hjälp innan det blir en OFFE kofta!

Jag tänkte sticka i DROPS delight för att slippa byta färg.  Jag undrar vad siffrorna inom parantes står för? Och varför man ska använda ” a bit of waste yarn” som jag översätter med, att lägga upp på en bit restgarn
//Henrietta

4 kommentarer on “Vad har jag gett mig in i?”

  1. Ann-Britt / Rät & Avig skriver:

    Hejsan!
    Siffrorna inom parentes gäller för den korta versionen av koftan.
    Biten av restgarn används till denna typ av uppläggning (kolla videon) och tas sedan bort när du ska plocka upp för kanten.
    Jag försöker ta det eftersom och hoppas att det löser sig…
    Lycka till!

  2. Jenny skriver:

    Du ska ju plocka upp maskorna efter kanten sen när du ska göra den färgade kanten på slutet. Ge inte upp på uppläggningen! Jag kollade på videos på you tube en massa med gånger innan jag fattade, men när poletten trillade ner så var det enkelt!

  3. Som de andra säger: ge inte upp! Vi hjälper dig, det är bara att fråga!

    Uppläggningen kan du se här:
    https://offekal.wordpress.com/category/upplaggning/

  4. Henrietta skriver:

    Tack alla, jag tror jag börjar få kläm på det hela :o))
    Bilder kommer!