Garnval

Jag har inte kommit igång med min offe ännu. Jag klurar fortfarande på vad jag ska ha för garn, jusst nu står det mellan drops merino extra fine och då blir den svart och vit randig med orange kant eller Ullcentrums två trådiga och då blir den grå och rosa randig med mörkgrå kant (?)… Jag har ingen erfarenhet av ullcentrums garner, är de mycket stickiga?

5 kommentarer on “Garnval”

  1. Stickigt eller inte är så svårt att svara på för alla upplever det olika… Jag är inte särskilt känslig alls och stickar mycket i den sortens garn, medan andra tycker är det är jättestickigt – och så finns det alla varianter där emellan… 🙂

    • lindapysslar skriver:

      Jo, så är det såklart =) Jag är ganska känslig när det gäller saker jag ska ha direkt mot huden. Kaunis garner tex tycker jag är stickiga så hur är det i förhållande till det?

    • medeas skriver:

      ullgarner brukar ju bli mycket mindre stickiga när man haft den i blöt en halvtimme eller så när de är klara. Sen är det ju som sagt olika hur känslig man är. Men man har ju inte en kofta direkt på huden. 😉

      • lindapysslar skriver:

        Jo, jag har en sjal i kauni garn och den blev ju betydligt mjukare när jag fick blötlägga den. Jag får väll helt enkelt se till att välja något mjukt till kanten =)