På stickorna igen samt en ”knäpp” fråga:)

Inget ont som inte har något gott med sig:) Min Offe var lite ”off gauge” så nu när jag blev tvungen att börja om har jag ökat på stickstorleken. Hoppas på att stickor 5 till Fine Wool passar bättre, vill inte göra stickprov… Är inte så lite avundsjuk på er som är färdiga eller nästan färdiga med era Offar. Har skummat igenom mönstret lite slarvigt men hittar inget om knäppning. Hur har ni som är färdiga löst knäppningen? Ser på Visalisas bild att något håller ihop Offen.

2 kommentarer on “På stickorna igen samt en ”knäpp” fråga:)”

  1. lindapysslar skriver:

    Det är väll egentligen inte en tröja som är meningen att man ska knäppa men jag har oxå klurat lite på knäppningen och tänker att jag antingen kommer att använda en sjalnål eller så virkar jag dit en liten knappögla på vardera sidan och syr dit två små knappar.

    Jag tror inte att tröjan på visalisas bild är knäppt utan bara ihoplagd men jag kan ha fel =)

  2. anettemcl skriver:

    Jag använder en sjalnål på min Offe. Den funkar ju bra att både ha öppen och lite knäppt.