Hjälp…….

Åh…. idag är jag lite besviken på min Offe…. Den blev för kort – tror jag. Sen när jag skulle börja med kanten – måste jag ha gjort tvärtom på nåt vis för när jag följer ordningen – uppläggningskant – nederkant- framkant- halsringning så är jag på avigsidan…. När jag så har plockat upp maskor och börjar med i-corden så får jag såna hål – blir som ett hålvarv närmast kanten. Inte snyggt. Ni kanske kan se det på bilderna här. Nån som kan komma med en bra förklaring till varför det blir så? För grova stickor, för tunt garn?? Och vad gör jag åt det???

6 kommentarer on “Hjälp…….”

  1. Garnfröken skriver:

    Jag hade samma bekymmer med att jag befann mig på avigsidan om jag följde mönstret när jag skulle plocka upp ichord-kanten. Så jag vände helt sonika på alltihop och plockade upp från rätsidan iaf. Men hålen drabbades jag inte av… Däremot vet ej sjutton vad jag gjorde när jag började på första ärmen men det ser förskräckligt illa ut så jag måste repa upp och börja om men det orkar jag inte just nu så det får vänta lite. 🙂

    • lenasnystan skriver:

      Ja, jag gjorde så också att jag plockade upp från rätsidan. Men jag undrar varför jag får såna hål… suck….

      • virserum skriver:

        Jag avslutade just nu min första I-cord-kanten på ärmen. Möjligen är era garn inte tillräckligt tjock. Jag tog tråden dubbelt och det ser snyggt ut.

      • Ann-Britt / Rät & Avig skriver:

        Jag tror också att det kan behövas lite tjockare garn eller dubbelt. Kanten ska ju bli lite fastare än det övriga.
        Tog ett lite tunnare garn och stickade dubbelt och det funkade. Hade t o m kunnat vara ännu lite grövre…
        Det kan ju vara värt att testa i alla fall!

  2. lenasnystan skriver:

    Det blev utmärkt med lite tjockare garn!! Inga hål längre!