Hjälp att komma vidare

Nu har jag snart stickat mina 35 cm på ena sidan så nu börjar jag fundera på hur jag ska gå vidare med ärmen.

Jag läser men fattar inte riktigt hur jag ska göra. Någon som kan förklara på svenska?

Tack på förhand!

 

Henrietta

2 kommentarer on “Hjälp att komma vidare”

  1. maliz skriver:

    Hej Henrietta,
    I en äldre post såg jag, att du stickar med Drops Delight, det betyder att du behöver inte att iakttaga en rapport.
    Så efter 35 cm kapar du garnet och lägger 40 maskor (om du har samma masktäthet som mönstret) på en maskhållare eller en bit av garn, sedan stickar du 8 cm med de kvarblivande maskorna. Därefter läggar du upp 40 maskor med hjälp av provisorisk uppläggningen och sticka ihop uppläggningsmaskorna med de andra, efter 40 cm stickning över hela bredden arbetar du anda ärmhålen.
    Nu hoppas jag att du förstår min dåliga och felaktiga svenska bättre än engelska.

    Med många hälsningar från Tyskland
    maliz

  2. henriettaspyssel skriver:

    Tack gulliga du!! Din svenska är mer än bra!! Jag provar och återkommer om det behövs!

    Kram från mig!