Gör om, gör bättre

Nu tar vi nya tag igen med Offekoftan! Min Icord-kant blev helt bedrövligt illa, så jag tjurade ihop och slängde Offe i UFO-lådan ett tag. Men i helgen fick den komma fram igen och kanten repades upp. Förra gången jag stickade kanten tog jag upp alla maskorna och hade en herrans massa maskor på rundstickan och jag tyckte inte det var särskilt lätt eller behagligt att sticka. Kanske var det därför kanten blev så dålig?

Den här gången plockade jag upp ett begränsat antal maskor i taget och stickade Icorden med hjälp av en strumpsticka. jag behövde då använda två nystan, men det blev så väldigt mycket mer lätthanterligt. Försöker visa med hjälp av bilden om nån mer vill prova.

One Comment on “Gör om, gör bättre”

  1. virserum skriver:

    Bra idé!
    Tack för tippset!