Tänker fel, eller…

Sticka en Icord snodd har jag gjort tidigare så det kan jag men nu kör jag fullständigt fast med Icord kanten. Jag och mitt ”tänk” är inte överrens med mönsrets förklaring. Om jag plockar/stickar upp alla maskorna till Icord kanten hamnar jag på avigsidan när det är dags att sticka. Var tänker jag fel?? Jag fattar nog inte om jag ska plocka upp alla maskor längs kanten först och sen göra Icord eller om jag ska sticka Icord från början samtidigt som jag plockar/stickar upp maskor. Låter jag virrig så är det inget mot vad jag känner mig:)) Nån som orkar förklara?

2 kommentarer on “Tänker fel, eller…”

  1. Ann-Britt / Rät & Avig skriver:

    Så här har jag fattat det, och har också gjort, och det funkade:
    Plocka först upp alla maskor runt om på en lång rundsticka.
    Vänd inte arbetet med avigsida ut när du ska börja med I-corden utan fortsätt bara runt med rätsidan mot dig. Du börjar alltså I-corden i den första upplockade maskan.
    Ta en kort sticka till att sticka själva I-corden (höger hand) och låt alla upplockade maskor vara på den långa rundstickan (vänster hand).
    Blev du nå klokare, eller blev det bara rörigare?
    Lycka till!